Přeskočit na obsah

Hledej:


elfineer | blog

@PavelHoralik @ischiam tomu obyčejně hráblo, ne? :)
twitter.com/elfineer


dub 12 01

Vliv počasí na návštěvnost webu

Datum a čas neděle 1. dubna 2012, 10:06
Tagy google_analytics webdesign
Komentáře 8 (přejít na komentáře, přidat nový, sledovat pomocí RSS)
Přečteno 8421×
Popis Sníh přinese o 18% delší dobu trvání návštěvy a pro nejvyšší poměr P/V to chce co nejvyšší teplotu.

Na základě dlouhodobého měření probíhajícího na TV programu vtelevizi.cz od května 2011 do března 2012 lze objektivně vyhodnotit, jaký vliv má počasí na chování návštěvníků na webu.

Jak se počasí sledovalo?

Aktuální venkovní teplota (Praha) byla v Google Analytics ukládáná ke každé sledované stránce pomocí vlastních proměnných (na úrovni stránky) – jde tedy o velmi přesné měření, přesnější než by bylo například porovnání s průměrnou teplotou během roku – jsou zachyceny i změny behem dne (ať už jde o aktuální teplotu či například déšť).

Sledovány byly:

  • "typ počasí" – jasno, oblačno, sníh, déšť…
  • aktuální venkovní teplota

Samozřejmě nelze jednoduše porovnat počet návštěv a teplotu, teploty nebyly v průběhu měřených 11 měsíců rozloženy stejně, ovšem cenné údaje poskytnou počítané metriky jako je míra opuštění, procento nových návštěv apod.

Jaké jsou výsledky?

Na době trvání návštěvy se aktuální teplota projevuje a to ne málo. Pokud je pro vás důležité, aby návštěvníci trávili na vašem webu co nejdelší dobu, pokuste se zařídit venkovní teplotu minimálně nad 10 stupňů. Jde o poměrně překvapivé zjištění, uvážíme-li, že zde nebyly měřeny přístupy z mobilních telefonů.

Graf vlivu doby návštěvy na teplotu

Podobně vzrůstá také počet zobrazených stránek na jednu návštěvu a klesá bounce rate.

Graf vlivu počtu zobrazení stránek a teploty
Graf vlivu bounce rate a teploty

Na době trvání návštěvy se projevuje i samotný typ počasí – pokud venku sněží nebo je mlha, návštěvníci na vašem webu zůstanou déle. Nejvíce stránek si ale návštěvníci projdou v případě, že venku prší.

Graf vlivu doby návštěvy a typu počasí
Graf vlivu počtu zobrazení stránek a typu počasí


Není náhoda, že tento článek vyšel 1. dubna. Samotná data nejsou vycucaná z prstu, opravdu se data posílala data o počasí ve vlastních proměnných v Google Analytics.

Ukázka údajů o počasí v Google Analytics

Jde o pěkný příklad toho, jak se různé externí informace dají použít ve vyhodnocování dat z GA. Kdybyste ale chtěli brát výše uvedené grafy vážně, nezapomeňte na takové detaily, jako že v noci je větší zima. Nebo že se bounce rate a P/V měnily dlouhodobě kvůli jiným úpravám na webu.

Pokud ale neprovozujete třeba sněhové zpravodajství, asi opravdu nepotřebujete znát aktuální venkovní teplotu v GA a její dopad na návštěvnost :).

Vtípek GA

Navíc, když je ten apríl, tak si Google připravil vtip i v Google Analytics - v grafu můžete zapnout, ať se přehraje na pianu (až uvidíte, dá to smysl).

Aprílový vtip v Google Analytics

neděle 1. dubna 2012, 10:06 - 8421× shlédnuto - RSS komentářů - tagy: google_analytics webdesign



?>


Nepřehlédněte

karelk - neděle 1. dubna 2012, 11:29 - #

Tak tady (VTV) je to docela sranda, ale na http://www.pe­pinogold.cz jsme opravdu závislost, že pokud je jarní víkend slunečný, lidi v neděli a v pondělí víc nakupujou, našli…

david - pondělí 30. července 2012, 23:41 - web - #

pěkná analýza , mohu s tím jedině souhlasit taky jsem zaznamenal v zimních měsících menší nárůst.

Ivo - pátek 5. října 2012, 11:42 - web - #

Jako bez debat počasí vliv na návštěvnost má. Jen nevím, jestli to jde nějakým takovým způsobem zaznamenat. A jestli to vůbec má smysl zaznamenávat :-) Do návštěvnosti zasahují i další vlivy…den v týdnu, prázdniny, mistrovství světa v čemkoliv… :-)

Josee - neděle 28. října 2012, 17:21 - web - #

U mě vždycky pravidelně o víkendu pokles návštěvnosti (lidi se neflákají v práci.) Zato ale když o víkendu prší, tak lepší než obvykle.

Lukáš - neděle 4. listopadu 2012, 13:06 - web - #

Částečně mohu souhlasit, na druhou stranu to může v některých případech hodně zkrestlit nějaký zajímavý článek apod. Ale víceméně se z toho dá vycházet :)

http://www.hrajsa.sk - pátek 16. listopadu 2012, 09:41 - #

Na hrajsa.sk to mame tak ze ked prsi/oblacno/snezi tak je tam narvane, pekne letne dni nicia navstevnost katastrofalne :)

Petra - středa 5. června 2013, 19:08 - web - #

Počasí má dopad na návštěvnost webu o tom není pochyb.

Hanz - čtvrtek 29. srpna 2013, 18:21 - web - #

Počasí má vždy dopad na návštěvnost a strávení času na stránce lidé mají více času.

Komentáře používají Texy! syntaxi.

"odkaz":http://kam.vede.cz, *zdůrazněné (em)*, **zdůrazněnější (strong)**, citace


Hledání

Mikroblog

GOTO TWITTER
GOTO POSTEROUS

Reklama

Nejčtenější

Reklama

Kvalitní domény, levný webhosting
Vyzkoušejte spolehlivý Český hosting. www.cesky-hosting.cz

Facebook tipy

Moje weby

Napište mi vzkaz