Přeskočit na obsah

Hledej:


elfineer | blog

@PavelHoralik @ischiam tomu obyčejně hráblo, ne? :)
twitter.com/elfineer


lis 06 13

Média a svět (ČT24) o souboji Atlasu a Centra

Datum a čas pondělí 13. listopadu 2006, 01:02
Tagy portály atlas centrum icq skype webdesign televize
Komentáře 2 (přejít na komentáře, přidat nový, sledovat pomocí RSS)
Přečteno 5730×
Popis Včerejší pořád Média a svět na ČT24 byl věnován souboji o pozici dvojky na českém portálovém trhu. Hosty byli Aleš Miklík z Lupy a Jakub Unger z Aktuálně.cz. Naprostý laik se jistě dozvěděl něco nového a ani zběhlý čtenář Lupy se nenudil. Mimo metodiky měření NetMonitoru a mírné nahlédnutí k Aktuálně se řešilo také zvyšování návštěvnosti Idosem, nové reklamy či inspirace obou portálů americkým Yahoo!.

ČT24

Úvodní reportáž řešila hlavně nové reklamy (Bóbik × Čtvrtníček) – zda je náhoda, že přicházejí téměř současně (trochu P.R. řeči jako …rozhodující je, kdo byl první… (Atlas), …je to logické, podzim je nejsilnější… (Centrum)). Atlas se vyhoupl nad Centrum (…nová komunikační strategie, exluzivní smlouva… (Atlas), …hehe, bodejť by ne, když shrábnou Idos, se kterým nemají nic společného… (Centrum, ale trochu přeháním), …portál je kombinace různých služeb, kam patří i Idos a ICQ… (Atlas)). Atlas i Centrum se shodují na tom, že je nutné lépe řešit monitoring reklamy. Také je zde lehká zmínka o změně úvodních stránek, zastřešení messengerů ICQ pod Atlas (moje zkušenosti) a Skype pod Centrum.

Po této reportáži následovala diskuze mezi p. Miklíkem z Lupy.cz a p. Ungerem z Aktuálně. Miklík se mj. zmiňoval o tom, že není úplně vyjasněná otázka licence od Ministerstva dopravy (což mě osobně poměrně udivilo, myslel jsem, že Idos vznikl spíš z dobré vůle – asi jak začínal iDnes – a ikonky ministerstev a zmínka atest o shodě jsou pro dobrý pocit, že by ta data i mohla sedět).

Aktuálně v NetMonitoru nefiguruje jako Aktuálně.cz, ale jako Centrum (…ale dá se to tam najít… (Unger)). Zajímavá byla tabulka z Lidových novin – odhad rozdělení výdajů na reklamu pro 2006: TV má 9,44 miliardy, tisk 7, internet 1.

Podle Miklíka doháníme s Internetem vyspělé země, ovšem je zde citelně vidět pomalé závádění internetu, liberizace telekomunikací…, růst v reklamě je dán i tím, že inzerenti přicházejí na výhody Internetu. Odhad českého internetu: 4 miliony uživatelů.

Návštěvníci Aktuálně častěji (oproti jiným zpravodajským serverům) přicházejí ve večerních hodinách, …musí mít doma ale kvalitní linku, protože Aktuálně je multimediální deník, a proto má své nároky na načítání… (Unger, IMHO dost nešťastná věta). Slovenská pobočka Aktuálně je taková menší kopie CZ verze, situace na slovenském trhu je ale jiná – český postup úspěšný (citace v médiích), v číslech ale druhá pětice. V ČR nový zpravodajský projekt jako Aktuálně moc nehrozí, málokdo na to má peníze (Miklík).

Pak následovala druhá reportáž, jejímž hlavním tématem bylo, jak vnímá tento boj Seznam. Nechci nikomu (natož TK Seznamu, Ritě Gabrielové) vkládat jiná slova do úst, ale všechno se neslo v duchu na Seznam stejně nikdo nemá.

Dál byla diskuze opět hlavně o Aktuálně (novináři A. pocházejí z tištěných médií, ale je potřeba používat jiné postupy, důraz na interaktivitu, nestačí jen vzít např. televizní materiál a ten vystavit na internet). Také padla zmínka o spolupráci Aktuálně s tišteným deníkem (pro mě novinka, víc prý bude na jaře) a ještě další novinky (opět si počkejme na jaro).

Portály Centrum, Atlas a Yahoo vedle sebe

Na otázku nadbytečné inspirace (u mě) odpovídal Atlas tím, že se vrací ke koncepci z roku 2001, Centrum ji tak trochu přiznalo (…my se samozřejmě inspirujeme, ale i třeba na něměckých a italských serverech…), pak ještě o designu pohovořil p. Prepsl z WDF (něco ve smyslu …dělali jsme homepage pro mladé…). Podle Miklíka to ale s tou inspirací nebude tak vážné.

Odkazy
Můj názor

Začnu od konce – ačkoliv se o inspiraci obou portálů Yahoo!em napsalo hodně, úplná kopie to přeci jen není a pro uživatele je nakonec důležitější, jak se to používá. Navíc Seznam poměrně dlouho opisoval od Y. taky a to i v době, kdy už rozhodně nebyl tvořen na koleně. Jen si furt myslím, že kdybych já někomu navrhl web, který by se takto podobal jinému, tak se asi budu snažit udělat víc úprav nebo ještě zkoušet jinou cestu nebo tak. A to o roku 2001 byla podle mě ne moc dobrá výmluva (odkaz do archivu).

Atlasí pozice dvojky nemusí být natrvalo, řekl bych, že se radují trochu předčasně. Navíc já osobně bych furt řadil na druhé místo Centrum. Dělá na mě takový dojem, i třeba díky Aktuálně nebo Bleskově. Bleskově je sice poměrně strašné bulvární zpravodajství, které na Super.cz apod. kvalitou rozhodně nemá (o kvalitě asi v oblasti bulvárních deníků moc mluvit nemůžeme, ale třeba nápaditosti), spíš na mě působí jako takový blog, kam si holčičky na ZŠ kopírují obrázky ze SuperStar, Tokio Hotelu apod. (sorry, je to můj názor, já to tak prostě cejtim). Atlas má sice magazín, který je o třídu lepší, ale je takový zapadlý a zas ne až tak zajímavý, aby byl důvod se tam vracet.

Osobně žádný portál jako domovskou stránku nepoužívám. Důvody je víc.

  • Ne vždy, když potřebuju použít prohlížeč, jsem připojen k internetu. Například weby na localhostu, a tak. A nechce se mi koukat na chybovou hlášku.
  • Když chci něco na internetu, tak často jdu za něčím konkrétním nebo něco hledám. Pokud otevřu prohlížeč s ušlechtilým záměrem dozvědět se víc třeba o tocích v sítích, nechci, aby mě portál odvedl na zprávu o tom, že se exLunetic vrátil z ciziny a dělá číšnika doma, Eva Aichmajerová už neukáže vůbec nic a Finalisti ČHS málem nestihli Kleopatru (a kdo říká, že na takový článek nikdy neklikl, tak ten na něj kliká dodnes).
  • Sice doma máme slušnou třímegovou ADSL linku, ovšem ty bubliny, které přenesou lítací talíř, psa, kolibříka i televizní kostku během okamžiku, hlavní stránku portálu nezvládnou za méně než pár vteřin. A i kdyby jo, tak než liška chytrá (tak jo, panda) zkousne ty kilobajty AJAXu, to je taky chvilka. Je to jen pár vteřin, ale je to zbytečné čekání na něco, co většinou stejně ani nechci.

Takže používám na disku uloženou stránku Google X (pokud marně vzpomínáte, tak to bylo, když všemi milovaný Apple poměrně zbytečně zakázal ještě milovanějšímu Googlu používat ikonky ve stylu docku) a nic mi nechybí :).

Ale jinak mám portály rád – platí „mi“ (ne mě, ale za mě) Idos, takže já ho mám zadarmo, přináší velmi kvalitní zpravodajství, nabízí e-maily...

A ještě drobný komentář, jak je to s těmi počty uživatelů (a jistě nejsem sám):
Účet lukas.jirovsky seznam mám z historických důvodů, navíc potřebuju login do Spolužáků. Účet lukas.jirovsky atlas mám taky z nějakého rozumného důvodu, minimálně proto, že jsem Atlas v době, kdy si řikal msn.atlas (kolem 2000?) používal. Tam mám navíc i lukas.jirovsky2 atlasviz. moje trampoty s ICQ. Na Centru mám login, protože mi spolužačka nutně potřebovala poslat 20 MB soubor. Registrace je tak snadná, kdo by odolal :)...

A nakonec stejně používám Google. Hledání, Gmail… Zajímavé je, že se nikdo z trojice SAC Googlu moc nebojí. Myslím ale, že se až tak moc být nemusí. Co totiž může přinést Google.cz? Hledání – máme dávno. Gmail – máme dávno. Mapy – máme lepší. Zprávy – Google nemá. A co že může G přinést? AdSense – to normálního uživatele neovlivní, tomu je to úplně jedno.

úterý 13. listopadu 2006, 01:02 - 5730× shlédnuto - RSS komentářů - tagy: portály atlas centrum icq skype webdesign televize



?>


Nepřehlédněte

jilm - pondělí 13. listopadu 2006, 08:44 - web - #

Google může hlavně začít odčerpávat více peněz z inzerce a tím přidusit ostatní. A i ve službách by měl dál posilovat, vyhledávání, email a další odvětví, které třeba české portály vůbec neřeší – kalendář atd.

elfineer - pondělí 13. listopadu 2006, 12:45 - web - #

Leda tak, ale myslím, že AdSense (resp. AdWords) budou používat spíš menší a odbornější firmy – portálům zůstanou obří zisky z toho, že se celá stránka se zpravodajstvím rozsype a objeví se modrý mobil, který upozorní na volání zdarma o víkendech.

Komentáře používají Texy! syntaxi.

"odkaz":http://kam.vede.cz, *zdůrazněné (em)*, **zdůrazněnější (strong)**, citace


Hledání

Mikroblog

GOTO TWITTER
GOTO POSTEROUS

Reklama

Nejčtenější

Reklama

Kvalitní domény, levný webhosting
Vyzkoušejte spolehlivý Český hosting. www.cesky-hosting.cz

Facebook tipy

Moje weby

Napište mi vzkaz