Přeskočit na obsah

Hledej:


elfineer | blog

@PavelHoralik @ischiam tomu obyčejně hráblo, ne? :)
twitter.com/elfineer


úno 07 12

Média a svět (ČT24) o internetové reklamě

Datum a čas pondělí 12. února 2007, 00:33
Tagy televize webdesign
Komentáře zatím žádný (napsat)
Přečteno 5010×
Popis Nedělní pořad Média a svět na ČT24 se věnoval internetové reklamě – hlavně budoucnosti, výdělkům a tak. Pravda, byl určen spíše pro začátečníky než někoho, kdo se v této branži pohybuje každý den.
Úvodní reportáž

Úvodní reportáž pocházela hlavně ze Seznamu a Centra, přiznávám, že mě v ní nejvíc zajímalo, jak to v těch firmách vypadá (ale z nových kanceláří Seznamu moc vidět nebylo :)), pak ještě nekdo z MAFRY (iDnes). Jinak snad pro zajímavost: za loňský rok šlo do reklamy 18 miliard, z toho 1 miliarda do internetu. A ještě jedna: na internetu je poměr ženy:muži pro ženy větší než u deníků. Oboje jsou čísla, která vypadala u internetu ještě nedávno jako sci-fi.

Diskuze ve studiu

Diskuze se účastnili tři pánové – Ondřej Vích (Vodafone), Tomáš Búřil (předseda SPIR Director Seznamu) a Marcel Náhlovský (OMD).

Nějaké nové šokující údaje moc nepadaly, ve zkratce: Vodafone považuje internet za standardní médium; o jiných formách reklamy než bannery se ví, jen se moc nepoužívají (zápisy do katalogů…). Také se zmiňovalo něco s BMW a neoficiálním mistrovství reklamy v Cannes.

Budoucnost reklamy

Do budoucna by měla být reklama atraktivnějí, klidnější a dosahovat lepších výsledků díky zacílení.

Zajímavá otázka byla, jak si Seznam představuje reklamu v 2015 – v podstatě přesně tak (cílenější...), také bude záležet na zařízeních, ze kterých se bude přistupovat (PDA…). Jaké nové formáty by reklamy by se líbily p. Búřilovi na Seznamu? Prý videobannery :).

Uživatelé si na reklamu zvykli a smířili se s ní jako v TV či rádiu. Seznam se snaží aby reklama uživateli vysloveně nepřekážela. Mimochodem, za týden jsme prý vystaveni 8000 reklamním sdělením.

Web 2.0

Zajimavá definice webu 2.0 byla, že má být orientován podle požadavku uživatele. To je sice v podstatě všechno, ale je to zajímavý popis. Bude hlavně více záležet na tom, co bude chtít adresát vidět.

To bylo asi tak všechno, pořad končil zlým okem Petra Hanichse z Kurzy.cz.

Odkazy
Můj komentář

S číslem 8000 sdělení za týden nepolemizuji, ale možná by bylo zajímavější, kolik si jich uživatel aspoň trochu zapamatuje. Příklad: třeba bubliny O2. Nebo "ale my jsme řekli ne". Zkusil jsem se zamyslet, jakou reklamu jsem dneska viděl a tak nějak nic :). Až na jednu - reklamu na druhou řadu Zoufalých manželek, ale to je přesně ten typ, který jako uživatel chci aktivně vidět.

Videobannery možná jsou budoucnost internetové reklamy, ale trochu mě to děsí. Když jsem je viděl poprvé na New York Times, tak mě napadlo, jestli už minimálně v USA je rychlý internet taková samozřejmost. Ale tak nějak bych považoval za drzost, že se mi začne stahovat minutový reklamní spot, aniž bych ho třeba jakkoliv viděl. Něco jiného je prokázat aspoň trochu zájem - najet na reklamu, kliknout... Na NYT to jen zapíná zvuk.

Docela zajímavé se mi zdálo, že když se mluvilo o nových formách internetové reklamy, tak nepadlo ani slovo o Google AdSense.

čtvrtek 12. února 2007, 00:33 - 5010× shlédnuto - RSS komentářů - tagy: televize webdesign



?>


Nepřehlédněte

Komentáře používají Texy! syntaxi.

"odkaz":http://kam.vede.cz, *zdůrazněné (em)*, **zdůrazněnější (strong)**, citace


Hledání

Mikroblog

GOTO TWITTER
GOTO POSTEROUS

Reklama

Nejčtenější

Reklama

Kvalitní domény, levný webhosting
Vyzkoušejte spolehlivý Český hosting. www.cesky-hosting.cz

Facebook tipy

Moje weby

Napište mi vzkaz