Přeskočit na obsah

Hledej:


elfineer | blog

@PavelHoralik @ischiam tomu obyčejně hráblo, ne? :)
twitter.com/elfineer


říj 11 24

Google, HTTPS a refereři

Datum a čas pondělí 24. října 2011, 19:36
Tagy google_analytics google weby
Komentáře 4 (přejít na komentáře, přidat nový, sledovat pomocí RSS)
Přečteno 6280×
Popis Opravdu Google přestane dávat hledané slovo?

Google na svém blogu oznámil, že přihlášené uživatele bude při vyhledávání automaticky směrovat na HTTPS - asi chvályhodné, byť osobně nepovažuji hledání jako takové za něco důvěrného a zásadního (na rozdíl od dlouhodobé historie hledaných dotazů) - teoreticky kdyby chtěl někdo třeba z logů proxy zjišťovat, co jste hledali, nezjistí nyní nic.

A protože je nyní hledání vážně bezpečné a všechno je personalizované, nebude navíc webům u přihlášených uživatelů předávat v refereru hledaný dotaz.

Ačkoliv standardně HTTPS nepředává referer, nejde o tuto situaci. Pokud na tomto zabezpečném vyhledávání (https://www.go­ogle.cz/) zkusím hledat „teorie grafů“ a kliknu na svůj web, následuje GET požadavek (HTTP) na http://www.go­ogle.com/url?sa­=t&rct=j&q=&es­rc=s&source=web&cd=1&sq­i=2&ved=0CB8Q­FjAA&url=http%3A­%2F%2Fteorie-grafu.cz%2F&e­i=70ihTpjeK4rIs­gaO8s2PAw&usg=AF­QjCNHA72DnIn0OG­jivTThS3UqsU3×9tg a to pak vidí můj web jako referer. Ono bez podobného řešení by se všechny příchody tvářily jako přímé přístupy; každopádně ale chybějící keyword není věcí HTTPS.

Měřící skript Google Analytics to vyhodnotí jako „nepředané klíčové slovo“. Ostatní nástroje mají občas smůlu (Woopra takový dotaz vyhodnocuje jako referer z google.com (nikoliv organic), podobně Piwik; pro Omniture existuje náprava (zdroj: @jiribrazda)).

Každopádně ale kde vzít klíčová slova? Prý ve Webmaster Tools/novém SEO reportu v Google Analytics, který tato data používá.

Google Analytics: SEO report

První problém je dvoudenní zpoždění.

Další: vždyť jde o úplně jiná data. Více připomínají AdWords (míra prokliku, průměrná pozice). Webmaster Tools je velmi dobrý nástroj, ale jen tak nějak doplňkový. Pro porovnání: takto vypadá přehled o KW z Googlu za stejné období jako SEO report. Zdají se vám ta data podobná? Mně jen velmi vzdáleně. Reporty se neshodnou ani na prvních třech slovech (první screenshot je omezený segmentem na organic z Googlu).


Půjdou podle těchto dat dělat rozšířené segmenty? Vypadá to, že ne.

Kde jsou sloupce jako Pages/Visit? Bounce rate dle slova? Míra opuštění dle slova?

Číslo <10 - to je co? Long tail je se moc hezky odhaduje, když počet prokliků v něm tipujete na intervalu 1-10x. Nehledě na to, že naimportujete-li data do Excelu, musíte ho převést na něco jako 5, aby se ta čísla dala seřadit.

A zlatý hřeb na konec - v reportu je jen TOP 1000 slov (!). Pokud SEO webu řešíte TOPx slovy, které sledujete, pak vám to tak moc neublíží. Pokud vám jde o kvalitní obsah a spoustu unikátních dotazů, které vám nakonec v součtu přinesou mnohem víc návštěv, spousta dat vám unikne.

Rada Avinashe K.

Rada od Avinashe Kaushika, podle ní to vypadá, jako by už všechny dotazy byly přesměrovány, na blogu Googlu se ale píše o nejbližších týdnech. Z Google+:

Závěr

Ono se zatím asi nic moc dít nebude - navíc uvidíme, jestli dotazy jdoucí na google.cz půjdou hned přes https://google.com nebo ne (jestliže např. https://www.google.cz/adsense doteď dává chybu certifikátu) Spíše je zvláštní, proč to Google dělá? Soukromí uživatelů bych v tom ani moc neviděl. A vnucování většího používání PPC (zde se slovo zachovává) mi na Google přijde zas trochu moc drsné...

Nyní se statistikám nejspíš nic moc nestane. Spíše by se mohlo stát, aby Google neřekl, že vlastně personalizuje i nepřihlášeným a proto neřekne nic.

středa 24. října 2011, 19:36 - 6280× shlédnuto - RSS komentářů - tagy: google_analytics google weby



?>


Nepřehlédněte

Martin - pondělí 24. října 2011, 22:25 - #

A přitom by stačilo koupit za 900 Kč certifikát, zprovoznit doménu primárně na https a jedeme dál! A ještě se to dá „prodat“ uživatelům jako výhoda!

tom - neděle 11. prosince 2011, 22:28 - web - #

Spíš se bojím ruzných skript blokátorů. Hodně si s tím ted pohrává Microsoft v IE. Jestli na to začnou tlačit, tak pujdou PPC systémy do kytek.

Ashgriel - čtvrtek 29. března 2012, 19:58 - web - #

Takže když se v analytics ukáže „no provided“ tak to je ono ?

elfineer - pátek 30. března 2012, 10:06 - web - #

Jojo, je…

Komentáře používají Texy! syntaxi.

"odkaz":http://kam.vede.cz, *zdůrazněné (em)*, **zdůrazněnější (strong)**, citace


Hledání

Mikroblog

GOTO TWITTER
GOTO POSTEROUS

Reklama

Nejčtenější

Reklama

Kvalitní domény, levný webhosting
Vyzkoušejte spolehlivý Český hosting. www.cesky-hosting.cz

Facebook tipy

Moje weby

Napište mi vzkaz